Reklama dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też dużo innych, niemniej jednak statystyki uwypuklają wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie tylko – wchodzi w to bezsprzecznie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta czy też wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategia marki kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie prawdopodobnego klienta są niesłychanie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz bardzo prawidłowo wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.